En Yüksek Gelir Modeli Hangisi? (Tıklama Başı, Üyelik Başı Veya Satıştan Gelir Payı)

İstisnasız tüm reklam verenler hayatta kalmak ve giderlerini ödeyebilmek için kazanmak ve kar etmek zorundadır. Aslında reklam veren reklamcı ve yayaıncı arasında bir noktadadır. İyi reklam veren hem reklamcısına hem de yayıncısına kazandırır peki bu nasıl mümkün?
Örneğin çok güzel bir şekerleme ürettiniz ve bunu satmak istiyorsunuz. Reklam araçlarından giderek gündeme oturanı yani internet reklamını denemek istediniz. Elinizde 1000kg şekerleme var ve bunları kilosu 3 TLye mal ettiniz. Size yani 3000 TLye mal oldu ve 1000 TL reklam bütçesi ayırdınız ve reklamları yapması için reklam verene ödediniz. Toplam aslında ürünün kilobaşı maliyeti bu durumda 4 TL olmuştur. acımasız gerçekler. Birde bu 4TL nin üzerine kiranızı, çalışanların parasını vb. ödediğinizde 5 hatta 6TL ye çıkar.
 Optimum reklam veren masarfları minumuma indirmiştir. Örneğin google neredeyse tüm süreçlerini otomatikleştirip en az çalışanla koca bir dünyayı yönetmektedir. Ve bu sayede yüksek bir avantaj elde etmiştir. Ve aynı anda çalışanlarına piyasa da yüksek maaş verdiği için onlarda memnundur.





Gelelim en yüksek gelir modeli nasıl elde edilir. İnternette yaygın olan ölçüm sistemi tıklamadır. 
Örneğin 1000 tıklamada 3000 TLlik mal satılır ve reklamı veren bu işten 1000 TL kazanır. Kazancının 500 TLsi reklamı yayınlatan şirketle paylaşır ve süreç böyle gider.

Peki bu bizim için neden önemli?
Webmasterlar olarak hepimiz aslında yüksek kazanç hedefleriz, o firma bu firma koşarak en iyi gelir vereni bulmak isteriz. Bu konuda karşımıza bazı alternatifler çıkar bunlar
Tıklama başı ödeme...
Üyelik başı ödeme...
Gelir ortaklığı veya satış başı ödeme... istisnasız tüm bu modellerde temel payda yayaıncının bir gelir elde etmesi (bazı özel durumlarda ise bilinirlik veya marka çalışması olabilir) ama en kolay gösterge gelir miktarıdır.

Malesef tıklama yöntemi parayı küçük küçük de olsa kesinleştirdiği için avantajlı ve terchi edilir yapmaktadır. 1000 tıklama için 500 TL veren adam aslında tıklama için değil elde ettiği ortalama kara göre vermektedir. Bu durumda aslında bir adaletsizlik olmakta ve webmasterlar cezalandırılmaktadır. Kısaca bu bir webmaster dolandırcılığıdır. İşin ilginci bu farkedilmez. Azınlık mutlaka zarara uğratılır ve hak eden webmaster hak ettiğini kazanamaz. 1000 tıklamanın 5 tanesini yapan A sitesi 5 tıklamadan 5 satış çıkarmıştır ve reklam verene aslında 500 TL kazandırmıştır. Diğer tıklamalarda ise durum aşldatma ve kalitesiz bir içerikle ve belkide sırf reklam bannerın duruş şekliyle elde edilmiş tıklamalardır. 995 tıklamanın parası bu 5 tıklayana ödetilmiştir. Tıklarının ne kadar değerli olmayan webmaster aslında cezalandırılmıştır.

Peki teknolojik imkanlarla bunu nasıl ölçücez? Buda büyük bir sorundur kiminm ne kadar değerli tıkları olduğunun anlaşılması ayrı bir uzmanlık ve deneyim gerektirir. Örneğin hosting satan bir firmanın şiir sitesinde reklamların çıkması ve o sitedeki kitle alıcı potansiyel taşımadığı için aslında khem siteye hem yayaıncıya kaybettirmektedir. Tabi her ürünü hosting satışı kadar kolay ölçemeyiz. ama site başı tık değeri önemli bir kavramdır.

Optimum yüksek kazan için o halde.
Belirli bölümlerde uzmanlaşmış yabancı tabirle nişe denilen kategorilk siteler yapılmalıdır. Aslında bu bir ayrıştırma sürecidir. Rengi aynı olan malları bir araya getirmek gibi kitleye düzen vermektir. Bu sayede sitenin tık başı gelir potansiyeli artacaktır. Burada önemli olan matematik faktörü (Kitlenin alım gücü / kitleye ait rekabet oranı) örneğin evcil hayvanlara meraklı kitle yüksek bir satış potansiyeli barındırır. bu kitle hayatta kalma problemlerini büyük oranda aşmış artık insanlarla uğraşmak yerine hayvanlarla zaman geçirmektedir. Herkesin bir evcil hayvanı olamaz bu koşuşturma ve telaş dünyasında. Pekala şimdi gelelim en optimum gelir modeline. Elbette bu marka oluşturma vb ek faydaları bir kenara koyarsak satış başına ve yüzdeyle ölçüm olurdu. Örneğin hediye üzerine bir site açtınız ve şekerleme reklamı koydunuz kilosu 9 tlden ve toplam 1000kg şekerleme sattınız. Bir bakalım kısaca ayda. 9000 TL ölçülebilir bir aksiyon yarattınız. Ve bunları 1000 tıkta başardınız. O zaman tık başı yarattığınız alım gücü 9 TLdir.

Reklamı veren kişi bu işe 1000 TL ayırdı ve net geliri = 5000 TL olmuştur.
Reklamı yayaına veren reklamcı ise bu paradan 500 tl kendi masrafları için alır ve 500 TL webmastera öder. (gerçekte bu böyle olmaz ama örnek olması amacıyla...)

Reklamı veren kişi bu işten oldukça karlı görünüyor. 1000 TL veriyor 5000 TL kazanıyor net kar...
Şimdi 1000 tık için webmaster ne kazandı 500 tl yani tık başı 0,50 kuruş.
pekala satıştan %25 kar oranıyla çalışsaydı ne olurdu?
9000 TL X 0.25= 2250 TL elde edecekti. tık başına geliri bu durumda 2,25 TL olacaktı. Ama ortalamaya vurulduğu için tıklamaların yayaıldığı kitle hiç satış yapmadığı için şekelermeyi satan ve 225 tl hakeden webmaster bu işten zararlı çıkmıştır.

Bunlar biraz abartılı örnekler tabi ama felsefenin uç noktalarını ortaya koymak ve kolay idraki adına örnek abartılmıştır.

Uzun vadede sağlam bir iş istiyorsanız sitenizde alım gücü yüksek insanlar varsa o zaman sizin tıklama başı çalışmanız size zarar ettiriyordur. Buradan bunu anlamak lazım. Sitenize sabit reklamlar, aylık veya satış başı reklamlar koyarak ummadığınız yüksek kazanç rakamları elde edebilirsiniz. Peki nedir bu tıklama başı kazancın büyüsü. Bazen görürsünüz adsense 2$ vermiştir tıklamaya bu aslında hayatında ilk kez reklam vermiş bir kitlenin yansımasıdır, giderekde erozyana uğramaktadır ve rekabetina rtmasıyla giderek de satış başı reklamlar önem kazanacaktır. Buradan bakarsanız işin felsefesine. Aslında üyelik başı reklamlar tıklama başından daha iyi ölçer ve satış başı reklamlarda üyelik başı reklamdan daha iyi ölçer (üyelik paralı değilse) ama bu temel doğrular şuan piyasamıda gerçekleşmeyebilir. Bunu eniyi başaran firmalar şuan mobil sektöründe çalışıyorlar ve üye başı gelir dağıtmaktalar. Zaman içinde bu direkt satış ürünlerin artması beraberinde webmasterlar için daha adil ve yükek kazanç sağlayacaktır.

Webmastersitesi Kurucumuz Umut Bey'in Özgün Yazısıdır.

1 yorum:

Copyright © 2012 KazanWeb.